Kategooriad
Uudised

VEEL ÜKS | Orban pani Ungari Kuku raadio kinni


Klubradio oli Ungari versioon meie raadio Kukust, sest tegemist oli riigi suurima erakätes oleva raadiojaamaga. CNN vahendas kanali uudistejuhi Mihaly Hardy sõnu: “Ungaris tegutseb hiiglaslik, paisuv propagandamasin, mille on üles ehitanud valitsus. Klubradio oli väike auguke, kust õhk pääses välja. Seetõttu pidid nad selle sulgema. Nii saavad nad luua enda propagandat inforuumis, milles Ungari tegelikkus ei peegeldu.”

USA välisministeerium on avaldanud raadio kinnipanekuga seoses kahetsust: “USA jagab muret, mida on väljendanud pressivabaduse eest kõnelejad ja ka paljud ungarlased – meedia mitmekesisus Ungaris käib alla.” Sarnase avaldusega esines ka Euroopa Komisjon.

Ungari peaministri Viktor Orbani kõneisiku Zoltan Kovacsi sõnul on Klubradio sulgemine jaama enda süü. Nad olevat rikkunud meediaväljaandeid puudutavaid reegleid.

Orbani partei kontrollib enda suure enamusega parlamendis juba kümme aastat riigi seadusi. 2010. aastal vabadel valimistel sellise positsiooni saavutanud Fidesz alustas seejärel vabadusekraanide kiiret kinnikeeramist. Nii kindlustati enda edu ka edasisteks valimisteks. Näiteks otsustavad Zoltan Kovacsi nimetatud meediareeglite järgimise üle Orbani valitsuse nimetatud inimesed.

Klubradiol on koht pikas reas iseseisvatest meediaväljaannetest, mis on Orbani võimu ajal enda sõltumatuse kaotanud. Paljud kanalid on muutunud Orbani liitlastest rahaliselt sõltuvaks. Mõnel puhul seisneb sõltuvus reklaamitulus, aga kohati on meediamajad lihtsalt üle ostetud pärast seda, kui neid on survestatud samamoodi nagu Klubradiot. Mitmed on ka lihtsalt kinni pandud.

Jaam jätkab tegevust vaid internetis.

Herman Kelomees
toimetaja

Klikisäästja lugude ilmumisest teadasaamiseks jälgi meie Facebooki-lehte.